« 女が廃るぜ | Main | イラク攻撃支持は日英同盟にさかのぼるらしい »

September 29, 2007

ターバン野口!

奥田建次の教育改革ぶろぐろ より
支払いはターバン野口で?
http://kenjiokuda.cocolog-nifty.com/blog/2007/09/post_af39.html

購入希望者が何人かいるので研究室でまとめ買いしてるんですが、支払い方法がターバンだったりヘルメットだったりするんですよ。

支払う学生も「すみません、これでもよろしいですか?」などと遠慮気味な態度。

んでもな、どう考えてもわざとやろ? なめとるやろ。

先生、たぶんワザとだと思う。(藁

1コ開いてみたら、お札がシワシワになってたで。 

これでハタとひざを打ってしまった。

この間、デパートだったと思うけど、1000円以下のものを買うのに1万円しかなくて、「大きくてすみませんけど」といいながら支払ったわけだが、そのおつりの1000円札がものすごいシワシワ。しかも何枚も。

そのときは????と思いながら受け取って、今、サイフみたらないんで、どうも使い切った模様なんだけど、なんでこんなシワシワやねん?アイロンかけろや、と思っていたのだが。

たぶんこれだ。ターバンの仕業に違いない。

きっとターバンのまま支払われてしまったお店側が必死で伸ばしたんだろう。もしくは店側が客に伸ばさせたか。で、アイロンで伸ばす暇も、銀行にいく暇もないまま、1万円で支払うバカが現れたと。

それならターバンのままくれたほうがいいんですけど。「9ターバン野口で9000円です」とか。あ、それじゃ1000円札かどうかわからないか。

というわけで、良い子のみなさんはターバンにしないように! 福沢諭吉バージョンもあるらしいけど、まだシワシワ諭吉には出会っていない。

・・・・・・・・・・・・出会うわけないか。諭吉は銀行からの一方通行だもんね。


|

« 女が廃るぜ | Main | イラク攻撃支持は日英同盟にさかのぼるらしい »

日記・コラム・つぶやき」カテゴリの記事

Comments

This article gives the light in which we can observe the reality. This is very nice one and gives in-depth information. Thanks for this nice article.

Posted by: payday loans canada | September 22, 2010 at 07:30 AM

A very nice niche blog, and a good design there sparks Simplicity yet complex algorithm of the internet. Thank You.

Posted by: payday loans online | September 21, 2010 at 07:43 PM

Your blog site is great. Thank you very much for presenting such an abundance of very important information. I most certainly will bookmark your web publication and will be without doubt coming back. Again, I recognize the value of your entire work along with delivering a whole lot practical information for the people.

Posted by: pay day loans | August 25, 2010 at 11:24 AM

Your website is very the most interesting. I loved your website a lot. Thank you.

Posted by: bad credit loans | July 02, 2010 at 04:40 PM

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/29180/16606853

Listed below are links to weblogs that reference ターバン野口!:

« 女が廃るぜ | Main | イラク攻撃支持は日英同盟にさかのぼるらしい »