« オリンピック開会式不参加まとめ | Main | ダライ・ラマ来日 »

March 31, 2008

マイク・グラベル、民主党を離党

めずらしくマイク・グラベルおじさんがCNNに出ていると思ったら、民主党を離党して、リバタリアン党から大統領選を戦うという話だったようだ。

リバタリアン党とは
Wiki リバタリアン党
http://ja.wikipedia.org/wiki/%E3%83%AA%E3%83%90%E3%82%BF%E3%83%AA%E3%82%A2%E3%83%B3%E5%85%9A_(%E3%82%A2%E3%83%A1%E3%83%AA%E3%82%AB)

グラベル氏のホームページから抜粋
http://www.gravel2008.us/content/personal-message-mike

    I wanted to update you on my latest plans before news gets out. Today, I am announcing my plan to join the Libertarian Party, because the Democratic Party no longer represents my vision for our great country. I wanted my supporters to get this news first, because you have been the ones who have kept my campaign alive since I first declared my candidacy on April 17, 2006.

    私はみなさんに新たな計画をお知らせしたいと思います。私は、リバタリアン党に参加する計画であることを発表します。民主党はもはやこの偉大な国に対する私のビジョンを代表していないのです。私は支援者のみなさんにこのニュースを真っ先にお知らせしたいと思いました。みなさんはこれまで私の選挙戦を維持してくださった。2006年4月17日に初めて大統領選への出馬を発表してからずっとです。

    The fact is, the Democratic Party today is no longer the party of FDR. It is a party that continues to sustain war, the military-industrial complex and imperialism -- all of which I find anathema to my views.

    実際、今日の民主党はもはやルーズベルトの党ではありません。民主党は戦争やを軍事産業複合体、帝国主義を維持し続ける党なのです。そのすべてが私の忌み嫌うものなのです。

    By and large, I have been repeatedly marginalized in both national debates and in media exposure by the Democratic leadership, which works in tandem with the corporate interests that control what we read and hear in the media.

    全般的に、私は討論会や民主党首脳陣によるメディア出演の双方において繰り返し過小評価されてきました。こうしたことは、メディアで読んだり聞いたりするものをコントロールするという企業の意図と歩調を合わせています。

    I look forward to advancing my presidential candidacy within the Libertarian Party, which is considerably closer to my values, my foreign policy views and my domestic views.

    私はリバタリアン党で私の大統領選を展開することを楽しみにしています。私の価値観や外交政策や国内政策にかなり近いのです。

    (後略)

これまでの過小評価やオバマとヒラリーの戦いぶりをみると、確かに見放したくなる民主党ではあるよなと思うのであった。

|

« オリンピック開会式不参加まとめ | Main | ダライ・ラマ来日 »

米大統領選」カテゴリの記事

Comments

Post a comment



(Not displayed with comment.)


Comments are moderated, and will not appear on this weblog until the author has approved them.



TrackBack

TrackBack URL for this entry:
http://app.cocolog-nifty.com/t/trackback/29180/40699083

Listed below are links to weblogs that reference マイク・グラベル、民主党を離党:

« オリンピック開会式不参加まとめ | Main | ダライ・ラマ来日 »